Isnin, 15 April 2013

Hebat berjalan tapi Pelaburan Zero

Ini komen tambahan dari dulu kini dan selamanya berkaitan journey promosi KHTP keluar negara. Penulisan GMC di ulas oleh dulu kini dan selamanya.

Tertarik aku bila baca tulisan GMC bertajuk OH..KTPC…!! PATUT LE RUGI !! kah.kahh..kahhh.  Cuma aku nak ulas sikit mudah-mudahan pembaca dapat melihat dengan lebih jelas lagi. Sorry la GMC…

Apa yang aku difahamkan, data di bawah adalah lokasi di mana KTPC melibatkan diri menghantar wakil menghadiri Pameran di Luar Negara antara bulan Jun hingga Disember 2010 :

Negara
Bandar
Exhibition
Dari
Hingga
Malaysia
K Lumpur
MIHAS
23-Jun
27-Jun
Australia
Cairns
AABI/BAIA
12-Sep
15-Sep
Russia
Moscow
CeMAT
28-Sep
1-Oct
Germany
Hannover
Biotechnica
5-Oct
7-Oct
Malaysia
K Lumpur
PSMB
19-Oct
20-Oct
USA
Las Vegas
AAPEX
2-Nov
4-Nov
USA
Orlando
I/ITSEC
29-Nov
2-Dec
India
Ooty
APIN Workshop
29-Nov
1-Dec
France
Paris
Maritima
8-Dec
11-Dec
France
Paris
Microbiota
14-Dec
15-Dec
Peserta yang terlibat  perjalanan ke Paris  (Exhibition Maritima) pada 6 Dis. – 13 Dis. 2010 adalah:


Kos penerbangan

No
Nama
RM
1
Annuar Mohd Saffar (Business Class)
RM18,043.00
2
Ahmad Shiraz Kamarudin
RM17,803.00
3
Muhd Fauzi Abdul Kadir (Economy Class)
RM6,070.00
4
Ahmad Mahmud
RM6,070.00
5
Abdul Rahman Othman
RM6,070.00
6
Abdull Amid Abdull Majid
RM6,070.00
7
Mohd Isnin Ismail
RM6,070.00
8
Hamidah Zainon
RM6,070.00
JUMLAH KOS PENERBANGAN
RM72,266.00

Aku heran pasai pa ramai sangat yang pi exhibition tu…? Adakah nama-nama ni begitu pakar dan arif membawa masuk business ke KHTP…?

Kos Penginapan

Hotel
Novotel Gare Montparnasse, Rue du Cotentin, Paris.
(Confirmation  E96-052Z / E96-03B8)
Check-in
07 Dis.
6 bilik Superior x RM1,180.00 x 5 malam
Check-out
12 Dis.
JUMLAH KOS PENGINAPAN
RM35,400.00

Jumlah keseluruhan yang dibelanjakan untuk menghadiri
Exhibition Maritima di Paris adalah:

RM72,266.00 + RM35,400.00
RM106,666.00
(memang jahanam punya nombor)

Kalau macam ni la punya perbelanjaan satu exhibition di Luar Negara,  cuba banyangkan antara Jun hingga Disember 2010 (7 bulan) ada 8 exhibition Luar Negara, tak tau la aku apa yang berlaku dari 2008 hingga Mei 2010… Dengar kata 2011 lagi hebat…

Jumlah ni tak termasuk lagi dengan alaun perjalanan, makan, pengangkutan dan bermacam-macam alaun lagi. Pendek kata... makan angin dah satu hal... balik mai poket tarak kempis oooo....

Balik mai tak nampak pun hasil dia sampai ke la… Yang aku tau masalah timbul tu banyak laaa… Macam GMC kata… pelan…pelan… kita selam…

Aku nak tambah sikit jawapan pilihan yang GMC bagi tu…

A= Melancong perabih duit Rakyat.
B= Untuk bertemu dengan Razak Baginda.
C= Untuk berbakti pada rakyat yang menyokong mereka.
D= Untuk bersiar-siar selagi ada kuasa..
E= Bersantai selagi ada kuasa.
F= Semua di atas.

Tapi teringin juga aku nak jolok sikit, satu persoalan untuk dijawab oleh yang empunya diri…

Merujuk memo Ahmad Shiraz kepada Tuan Hj Awang (Ruj. MEMO/HANNOVER/07) bertarikh 19 Mei 2010. Lebih kurang bunyinya lagu ni…,

“saya telah memohon agar wang ‘commitment’ sebanyak RM5,000 yg dibayar oleh 3 syarikat yang menyertai pameran tersebut dikembalikan semula berikutan membatalan penyertaan mereka berikutan letupan gunung berapi di Eropah. Walau bagaimana pun, tiada sebarang tindakan di ambil dari pihak tuan berhubung memo tersebut. Sehubungan itu saya memohon agar perkara ini dapat diselesaikan dengan segera”.

Aku dimaklumkan bahawa Ahmad Shiraz telah dihubungi oleh 3 syarikat tu berulangkali, malangnya tiada maklum balas dari pihak Hj Awang. Kalau 1 syarikat RM5,000.00 ni sampai 3 syarikat tak ka mashukkk RM15,000.00…? Sudahkah dipulangkan kembali…? Tolong jawab Tuan HAJI… takkan bekas pegawai bank tak pandai kira duit atau dah lupa etika kerja yang dikatakan pegawai bank tu. Entah-entah kena buang bank pa… PAS tarik masuk jadi Naib Presiden KTPC (Kewangan).

Fikir-fikir...

14 comments:

Tanpa Nama berkata...

adui......puak2 PAIH pun gheti menipu kaaaa.....
tak sangka aihhh...
tengok pada janggut dengan kopiah putih ataih pala...depa ni bukan gheti pakai duit..
GHUPA2 DEPA NI BESARQ PUNYA BOYA....
BOYA KA HANTU GHAYA???.
DAJAI BETOI AIH PUAK2 PAIH NI...

Tanpa Nama berkata...

Ala awatnya nak heran sebab kepala (mastermind)dia Anuar Brahim oops Anuar Mat Sopak tu memang gila bermegah kat org yg kenai rapat dgn dia bahawa dia dah pi sumua tempat dlm dunia ni. kerja dia kolek point enrich. La ni dah tentu tahap platinum. Maka tiap2 tahun dia rancang melancung pakai duit rakyat ni atas tiket nak cari pelabur dan tengok mesin. Piraaah bisnez apa pun tarak masyuk...duit syarikat jugak habih kena sedut. Kalu tak masakan Kulim Techno Management (KTM) selalu tenat. Kerja taik minyak dia la ni semua org tau sampai pengurusan dulu Lembaga Pengarah KTM dah nak buang dia dah tapi lega di selamatkan PAS. Tu lah yg tahi tu tetap busuk walaupun di cover dgn kopiah putih dan jubah! Fikir2 kan lah

Tanpa Nama berkata...

Agak-agak kenapa laa baru-baru ni ada gi lagi ke US.. lebih-lebih Hj Patrik gi sama.. sape ya yang ada di sana?

Tanpa Nama berkata...

Kita mahu Kerajaan yang Exco dok jaga KHTP tuuuu..JAWAB apa yang di bangkitkan oleh Kedah Time dan Gunung Mat Cincng. Ni yang bangkit kan niiii... rakyat Kedah niii...

Tanpa Nama berkata...

la nie dok dengaq cerita dari kawan cheq yg ada kat sana.. depa pakat blok abis semua .. fesbuk, youtube ,blog ams pn kena block sampaikan internet pun depa kata dislowkan. takut cerita nie sampai ke merata-rata.. heran jugak.. sapa yg dok pi blok site tu...rajin betui dia..huhuhu
tapi baguih jugak blok, baru pakat buat keje semua , baru naik investment figure,baru ada bonuss.. tapi kalau semua tk banyak keje, depa nk buat apa ? takkan nak buat sisih susun sapu je . huhuhu tk gitu tuan besar..

Tanpa Nama berkata...

Haji Patrick tu biasalah suka ambik kesempatan! kan anak dia dok kat US so boleh tumpang sekaki lawat anak dia tiap2 tahun atau setahun 2/3 kali kat sana tak payah pakai duit sendiri. Takkan tak tau kot perangai Mr. 10% ni....

DKS berkata...

Tunggu satu lagi pebdedahan bab mesin yg dah dbeli tapi sampai hari ni masih tak berfungsi atas sebab2...

Tunggu...

Tanpa Nama berkata...

hebat sakan depa enjoy makan angin noo..mana dia pelaburan kat KHTP ini? ka kena tunggu lagi 5 thn kot?

aiseh, camna jadi camni? dah la tadbir KEdah tunggang langgang, nak tadbir sykt pun tunging terbalik gak ka..

Hancusss

Tanpa Nama berkata...

aih...sat2
dasat gila depa nih nooh
haku hingat kena buat award la utk kos penerbangan tu....
amacam thn ni kita bleh wat award kot....
so mases utk para para colan ni
apa lagi "kapoww" lg la.....
pi la wat aji bg yg x dpt title aji lg
nama2 colan pun nampak mcm mulia ja
apa kata nnt boh muka sekali senang nak knai
kot2 jumpa tgh jalan senang nak bagi salam
:)
wahai tuan2 sekalian pk2 la sama brapa lama lg kita nak dok atas dunia ni....hempa x pk mati ka
x pk time hempa kena balut kapan ka
x pk nak jumpa member kita alaa 2 member kita tuuu
apa hempa x pk ka kata nnt liang lahad tu dok kapit.....malaikat dok tibai....ulaq dok patuk....hempa ingat tu semua ceta dongeng yg hempa dok ceta kat anak2 hempa ka....
dok berenang dlm sungai darah campuq nanah...
makan dagin busuk....dagin busuk tau (bukan victoria station tu)
ish2 hempa ingat tu semua ceta hantu ka....ceta seekers kat ntv9 ka...aduhhhh
ka hempa lupaaaa.....telupa kot noo.....
mai la kita pakat2 hingat.....
kita ada anak cucu......kita wat naya kat org nt tuhan balas balik... kalo x dpt kita (sbb mati awal) anak cucu kita......kalo dlm bahasa kasaq camni mkn benda haram tu mcm la mkn babi...apa hempa sangup ka.... (ntah brapa ekoq dah dok balun) mahap la bunyi mcm kasaq
tp tu la kita kadang2 telupa tuhan bg ujian dgn kemewahan dunia...kita telupa
pintu tobat dok tbuka lagi ....pakat2 tobat la
"alaaaaa kassimmmmm........"

Tanpa Nama berkata...

5s

Sapu
Sebat
Shitting
Sampai
Sengkak


weh boh tgk gambaq depa aku nak tgk perut masing2 kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kita dok hingaq depa dok kenyang gak
kita abih ayaq lioq....depa dok balun serupa gak
agak2 hempa apa reaksi depa tgk nama2 depa tepampang kat sini??????????

Tanpa Nama berkata...

Sakan depa nO

Tanpa Nama berkata...

kadang2 x paham gak ngn korang nie... aku kerja dapat gak bonus.. gaji naik juga.... tp masa BN pegang haram x dapt apa pun. siap tolak gaji lagi. apa dia...kerja lebih masa pun lambat bayaq claim.... gaji bayaq lambat .. pa dia... janji setiap 27hb tapi 29-30 hb baru nak bayaq.. pastu EPF x bayaq. Bila Msk PUAK PAS nie ok je aku tgk.. push2 jg kerja ..tapi kebajikan pekerja diorang jaga. gaji bayar awal.. dlm record aku tiap2 24hb dah mask gaji.. ot pun bayaq cantik , Dapat BONUs.. DAPAT duit RAYA.. mase BN pegang ape diorang bagi kat aku??? aku X SOKONG MANA2 parti..ape yang aku rasa.. itulah bukti aku.. 2TAHUN BERKERJA BERSAMA BN DAN 3TAHUN bersama PAS.

Tanpa Nama berkata...

hang ni aku ingat keja dgn KTMSB, kalo nak tau masa tu yg jaga & jadi bos hangpa anuar mat shafar, dia ni la yg dok sekat gaji hangpa, bukan BN atau UMNO pon, dia ni tak silap aku PKR. La ni dah pi haji pon, guna title HJ anuar. Memang masa tu duit potong zakat pun tak masuk akaun pejabat zakat. Jadi jgn banding masa hang kena jaga dgn AMS cilako ni dgn PAS. Dia ni memang pilih bulu punya org. Masa gaji hang kena tahan tu, tu kerja Shaliza, depa ni kalau hang tak geng dgn depa, pasti kena kacau. Dulu dlm anak sykt, gaji depa mahai sikit dari KTPC, sbb tu tak der bonus, sbb gaji dah besar, lebih sikit. Kena faham & study sblm buat sebarang statement.
HANG TAU KA DEPA PUAK PAS NI BUANG PEKERJA YG DEPA TAK SUKA, TAPI KALAU HANG CIUM PUNGKOQ DEPA, TOMAT (TOBAT MAKSIAT) PASTI DEPA AMPUNKAN DOSA HANG.
LAIN PADANG LAIN BELALANG, LAIN ORANG LAIN PANDANGAN.
KEEP YOUR OPINION TO YOURSELF

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates