Isnin, 7 Oktober 2013

BERANI BERUBAH LAH KITA AHLI UMNO

YAB DP Mukhriz pernah menyeru kepada Pemuda UMNO supaya kembali menjadi Pemuda yang pada suatu masa dulu amat hebat, gagah, vokal dan bersemangat mungkin tidak menjadi iktibar kepada Pemuda UMNO pada masa itu.

Beliau juga pernah tertanya-tanya kemanakah perginya sifat-sifat gagah pejuang sayap kanan  UMNO ini. Apakah yang sudah terjadi?

Seruan ini disuarakan beliau pada suatau masa dulu sewaktu merasmikan mesyuarat Pergerakan Pemuda UMNO Sik yang diadakan pada 4 Julai 2010 di Dewan UMNO Sik.

Seruan itu disuarakan di depan perwakilan pemuda kerana beliau dan rakyat begitu dambakan keberanian Pemuda UMNO yang wujud pada satu masa dulu.  Semua ini dirindukan oleh rakyar kerana apabila Pemuda dalam keadaan sebegini, rakyat seolah-olah berada dalam keadaan selamat dan selesa.

Inilah yang kita semua mahukan. Pemuda pejuang bangsa. Lantang dan bersemangat dalam melakukan kerja-kerja parti. Berani mempertahankan hak-hak bangsa Melayu.

Kini seruan tersebut kembali bergema tetapi bukan untuk Pemuda UMNO tetapi untuk semua ahli UMNO. Seruan untuk berani berubah dilaungkan kembali agar UMNO terus bergerak utuh ke hadapan untuk menjaga agenda Melayu dan Islam.

Kalau dulu beliau menyeru di bawah kapasiti sebagai calon Ketua Pemuda, tetapi kali ini laungan tersebut bergema di bawah kapasiti sebagai calon Naib Presiden UMNO.


Jika dulu mungkin ahli UMNO belum faham hasrat sebenar 'BERANI BERUBAH', kini harapan kita semua agar ahli UMNO memahami sepenuhnya. Ini adalah kerana pemimpin-pemimpin atasan UMNO telah membiarkan UMNO dihina, dikeji dan sebagainya.

UMNO tidak dijaga sebaiknya, malah dibiarkan disepat terajang oleh musuh-musuhnya.

MAKA ahli-ahli UMNO perlu berani berubah dan mengubah. BERANI BERUBAH membawa mesej untuk menegakkan kekuatan UMNO demi menjaga Agama Bangsa dan Negara. BERANI BERUBAH membawa mesej rakyat jelata supaya UMNO Perlu diperkasakan.

Calon BERANI BERUBAH ialah DPMM yang membawa nombor 5 untuk Naib Presiden UMNO.

Sahutlah cabaran BERANI BERUBAH untuk meneruskan agenda mengukuhkan UMNO.





2 comments:

Tanpa Nama berkata...

tendang si kitol & kroni2...pemuda pasti akan bangkit semula....

Tanpa Nama berkata...

Agreee

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates